Projekt
Projekt: Õpilasesõbralikum tunniplaan
Eesmärk: Minu idee on luua tunniplaane õpilastega kooskõlastatult ehk tunniplaani koostajad peaksid uurima, kuidas on õpilased rahul praeguse korraldusega. Vastuste järgi võiks hakata edaspidi toimima, et oleks mugavam ja meeldivam tundidesse minna. Näiteks poleks nii palju erinevate majade vahel jooksmist ja seetõttu hilinemist.
Läbiviijad: Julia Mitt
Valim: Pärnu Sütevaka Humanitaargümnaasiumi õpilased
Tööplaan ja ajakava:
- 26.01- teema valimine ja projekti lehe vormistamine
- 09.02-küsitluse loomine (Google Forms)
- 16.02-küsitluse jagamine (e-mail, sotsiaalmeedia)
- 02.03-andmete kogumine, analüüs ja vormistamine
- 09.03-projekt on valmis, ettepanekute esitamine
Vahendid: Google Forms, ajaveeb, sotsiaalmeedia
KÜSITLUSE ANALÜÜS
Valimiks oli Pärnu Sütevaka Humanitaargümnaasiumi põhikooli osa. Küsitlusele vastas kokku 114 inimest. 79 ehk 69,3 vastanutest olid tüdrukud ning 35 ehk 30,7% vastanutest olid poisid. Küsitlusele oli piisavalt vastajaid, et tulemus oleks õiglane. 114 inimese poolt vatsatud küsimusi saab analüüsida ning see annab ülevaate küsitluse eesmärgi täitmiseks.
Kõige rohkem vastanuid (31) oli viiendatest klassidest. Seal käib ka kuuendate klassidega võrdselt (nii a kui ka b klassis kokku) kõige rohkem õpilasi (50). Kõige aktiivsemad osavõtjad olid seega viiendikud.
KÜSIMUSED POISTELE:
62,9%-l ehk enamusel vastanutest pigem ei esine tunniplaaniga seotud probleeme. Küll aga tunneb 37,2% vastanutest vajadust tunniplaani mugavdada.
Poiste seas toodi enamasti põhjuseks teise majja/klassidesse liikumine (45,7%) ning järgmisel kohal (peale probleemide puudumise) on (söögi)vahetund (28,6%). Seega tuleks selle tabeli näitel suurima probleemi lahendamiseks muuta järjest asuvate tundide asukohti.
KÜSIMUSED TÜDRUKUTELE:
54,5%-l sellest grupist vastanutel pigem esineb tunniplaaniga probleeme, kuid 45,6% väidab, et pigem pole midagi viga.
Tüdrukute seas on samuti suurimaks faktoriks teistesse klassidesse liikumine (62%) ning samuti järgmisel kohal (söögi)vahetunnid (49,4%). Seega oleks samuti lahenduseks järjestikuste tundide asukohtade muutmine.
PROBLEEMI VÕIMALIKUD LAHENDUSVIISID:
Enamusele (81,6) sobiks variant, et tõstetaks ühes majas/klassis olevad tunnid tõstetakse tunniplaanis järest. 14,9%-le see mõte ei meeldi. 2 korda toodi ka välja, et vahetundidel liikumine on mõnikord ka hea ning üle pargi liikudes saavad õpilased värsket õhku. Samuti toodi välja, et pikemad kõndimised võiks panna pikkadele vahetundidele.
63,2%-le meeldis idee, et tunniplaani koostajad viiksid läbi uuringu ka õpilaste seas, et teada saada, kuidas meil oleks varasemast mugavamad tunniplaanid. 34,2% vastanutest arvas, et see pole vajalik. Öeldi ka, et otsest vajadust pole, kuid oleks tore. Samas oleks see väga tülikas tunniplaani koostajale. Arvati ka, et ei leita piisavalt ühiseid arvamusi ning sel juhul poleks sellel mõtet.
KOKKUVÕTE
Küsitluse tulemusel selgus, et enamik õpilasi sooviksid samades kohtades toimuvad tunnid tunnilaanis järjest panna. Näiteks kõik keeltemajas toimuvad tunnid võiksid olla ühele päevale tõstetud. Samas tunnid, milleks peab kõndima kaugemalegi, oleksid peale pikka vahetundi, et õpilased kohale jõuaks. Samuti soovitakse, et paaristunnid ei oleks söögivahetundide ajal. Veel toodi välja, et soovitakse just kunstitundi reedel viimasena ning kuna tegu on humanitaargümnaasiumiga, tuli ühelt õpilaselt palve võtta vähemaks matemaatikatunde, mis toimuvad hetkel iga päev. Mõni õpilane ütles, et vahel on üsna väsitav kui mitu sarnase kaldega tundi, näiteks 4 loodusainet, järjest on. Kurdeti k liiga pikkade päevade osas ja et osad õpetajad hoiavad liiga kaua tunnis kinni. Oldi ka nõus ideega, et tunniplaani koostajad võiksid läbida uuringu õpilaste mugavuse huvides tunniplaani kohta.
Kõige võimalikum lahendus olekski tõenäoliselt uurida õpilastelt ja õpetajatelt ebamugavuste kohta tunniplaanis, sest on raske selle küsitluse järgi midagi muuta, kuna on ka väikseid pisiasju, mida on pakutud vaid korra. Sedaviisi leiaks võib-olla ühise tee tunniplaani meeldivamaks tegemiseks.
Küsitlus veel algusjärgus.
VastaKustutaAjaveebis peaks juba analüüs olema. Muuda javeebi värvilahendust, praegu ei ole nt kommentaaride tekste näha.
VastaKustutaMuutuseta.
VastaKustutaHea oleks olnud võrrelda tüdrukute ja poiste vastuseid - kuidas need erinevad või on sarnased.
VastaKustutaKujundusega oleks saanud loetavust paremaks teha. Ajakava ei pea paika. Jaga oma projekti õppejuhiga.